PO Partnerschap regio Utrecht

Agenda

5 november 2020
15:30 - 17:00
Hogeschool Utrecht

Matinee Café – 5 November 2020 – Beginnend leren lezen bij kinderen met een verstandelijke beperking

Voor leerkrachten, schoolleiders, studenten/docenten van de pabo en onderzoekers lees verder…

Over het proces van beginnend leren lezen bij kinderen met een verstandelijke beperking is nog weinig bekend. Daarnaast zijn lees-leermethodieken voor deze groep kinderen niet aangepast op hun behoeftes, of wordt materiaal gebruikt dat verouderd of niet werkzaam is. Arjan van Tilborg onderzocht een groep kinderen met een verstandelijke beperking op verschillende achterliggende factoren die te maken hebben met het leren lezen. Welke factoren zijn van invloed, zowel stimulerend als belemmerend voor het leren lezen? En wellicht nog belangrijker in het licht van passend onderwijs: is er een mogelijkheid om kinderen met een verstandelijke beperking op een vergelijkbare manier tot lezen te laten komen als kinderen met een reguliere ontwikkeling?
In het Matinee Café op 5 november zal Arjan hier meer over vertellen. Ook gaat hij in gesprek met Joost Teunissen, kleuterleerkracht op BS de Fakkel, over zijn ervaringen omtrent het beginnend leren lezen en zijn verwachtingen ten aanzien van de bevindingen van het onderzoek.

Website.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *